Systemy uszczelnień amortyzujących służą zachowaniu nacisku uszczelnienia materiałów uszczelniających. Zasadniczo rozróżnia się tutaj systemy uszczelnień kołnierzowych i wrzecionowych.
Do systemów tych zaliczają się dostarczane przez firmę KSD wykonania wrzecionowe według TA-Luft (instrukcji technicznej o utrzymaniu czystości powietrza), jak również zastosowania Live-Loading w przypadku uszczelnień wrzecionowych i kołnierzowych.
Program MICA stworzony przez KSD jest opatentowanym systemem uszczelniającym, który chroni uszczelnienia grafitowe przed działaniem tlenu i tym samym zwiększa dopuszczalny zakres temperatur. W zależności od stężenia tlenu oraz temperatury stosowania oferujemy 2 różne systemy:
Wielopłytkowe elementy uszczelniające w podwójnie i potrójnie wycentrowanej formie według rysunku klienta jako uszczelka zespolona miękko-metalowa.
Różnorodna struktura systemów uszczelnień amortyzujących w przypadku połączeń kołnierzowych oraz uszczelnienia przepustu wałka wynika z miejsca osadzenia oraz zbierających się tam sił.
Uwaga: systemy amortyzujące uszczelnienia przepustu wałka pracują z niewielkimi siłami, tak by poprzez podwyższone monety cierne pomiędzy uszczelką (pakunkiem) i wrzecionem nie wpłynąć hamująco na funkcjonowanie urządzenia. Muszą one jednak wyrównać relatywnie duże wartości bezwzględne. Warunkiem ważności dopuszczenia według Instrukcji technicznej o utrzymaniu czystości powietrza systemu uszczelnienia ”TA-Luft-Expert” jest użycie uszczelki dławnicowej (amortyzującej).
Systemy uszczelnienia amortyzującego kołnierzy pracują z dużymi siłami, tak że muszą wyrównać tylko niewielkie wartości bezwzględne. Za to powierzchnia uszczelniająca, której docisk musi być cały czas utrzymywany, normalnie jest większe niż wykonania wrzecionowe. W przypadku takiego zastosowania należy zwrócić uwagę na to, by wysoka siła robocza nie doprowadziła do uszkodzenia kołnierza, sworznia i uszczelnienia.